vineri, 28 octombrie 2011

Documentarul “Metrobranding” spune cele mai loiale poveşti româneşti de dragoste




“Vrei să-ţi mulţumeşti nevasta? Cumpără-i saltea Relaxa!”, zicea reclama comunistă la singurul fel de saltele produse în România dinainte de 1989. Saltelele Relaxa, făcute la Mizil, continuă să fie produse şi acum, la fel, nici condiţiile de muncă şi nici echipa de femei care lucrează la fabricarea lor nefiind schimbate. Atunci când lucrezi 32 de ani în confecţionarea saltelei Relaxa, mâna ajunge să taie cu precizie vatelina şi să coase straturile căptuşelii la distanţă de 2 centimetri fără măsurători. Iar sufletul îţi ajunge profund legat de acele saltele, de acel brand unic.

Ana Vlad şi Adi Voicu au reuşit să facă să râdă, să comenteze, să emoţioneze şi să aplaude un public tânăr cu un film despre obiecte specifice comunismului românesc. „Metrobranding – o poveste de dragoste între oameni şi obiecte” e un documentar de 90 de minute, lansat încă de anul trecut şi care a fost aşteptat cu nerăbdare, de o sală plină, la Astra Film Festival 2011.

Metrobranding e un termen destul de nou, pe care cei doi regizori l-au aflat la un festival de film, şi care desemnează promovarea unei metropole printr-un mare brand specific. Alegerea unui astfel de titlu pentru a vorbi de orăşele ca Mizil, Cugir sau Drăgăşani, lasă să răzbată încă de la început nota de umor subtil care străbate întreg documentarul. Umorul nu e unul intenţionat, căci autorii nu au provocat nimic în timpul filmărilor, dar există acolo datorită farmecului inocent cu care personajele cred că au realizat cele mai minunate produse din lume şi datorită ataşamentului pe care l-au avut de-a lungul deceniilor faţă de un singur brand, cu care s-au asociat în totalitate.

„Ne-am dorit ca Metrobranding să fie portretul unui Homo Comunistus Romanicus”, a precizat Ana Vlad. Documentarul va face parte dintr-o trilogie, din care a mai fost lansat filmul „Victoria”, de asemenea prezent în programul Astra Film Festival 2011. Al treilea film din trilogie e încă în stadiul de proiect, dar autorii au spus că întreaga trilogie a fost gândită ca o biografie a oraşelor industriale din România`[...]



Sursa: Cinemarx.ro

Niciun comentariu:

Banner Zone

unirea republicii moldova cu romania actiune2012

Vizitatori

free counters

Arhivă blog